Publications

Salzbrunn M., (in press), Artivism and migration. in: Morali Melissa , Osso Laura, Ribas-Mateos Natalia (eds.) Elgar Encyclopedia of Migration. New Mobilities and Artivism.

Salzbrunn M., Ellinghaus B. (2023), How do “migrant” and “world” music change local and national cultures? An insight from Cologne carnival, related antiracist networks and recent cultural politics in: dans Sievers Wiebke (eds.) Changing Cultures: Arts and cultural activities as agents and means of change in migration societies.

Salzbrunn M., von Weichs R., (2023), L’artivisme dans la bande dessinée, l’art mural et la street art au Cameroun. Figures de l’Art, dossier ‘L’activisme et la mondialisation de la scène de l’art (théorie, paradigme et circulations)’.

Salzbrunn M., (2023), Une ressource de résistance ? Réflexions sur le carnavalesque à partir des carnavals anti-touristiques de Gênes et de Florence. In: Close Caroline, Istasse Manon, Maskens Maïté, Verlinden Elodie (eds.) Faire carnaval, faire politique ?


Salzbrunn M., (2023), Approaching the (alternative) Economies of Festive Events: Insights from official and independent carnivals in Nice and Viareggio. COMbART:Arte, artivismo e cidadania. Utopias e futuros imaginados.

Salzbrunn M., (2022), Un carnaval masqué ou la parodie de la parodie : Le carnaval alternatif de Cologne, Théâtre/Public.

Salzbrunn M., (2021), Researching Artivism through the Event Approach. Epistemological and Methodological Reflections about Art and Activism, Connessioni remote.

Salzbrunn M., (2021), Researching and practicing ARTIVISM through field-crossing: an innovative method for collaborative research, Open Research Europe.

Salzbrunn M., Moretti F., (2020), Il carnevale tra limiti, trasgressioni, rinnovamenti e rivendicazioni. Resistenza festiva a Nizza, Marsiglia e Viareggio, LEA, Firenze University Press

Salzbrunn M., (2020), La caméra comme forme d’empowerment dans la mise en scène de soi. Retournement des stigmates sur la migration par la mode mise en images was published in the publication, Revue Française des Méthodes Visuelles

Salzbrunn M., (in press), Artivism and migration. in: Morali Melissa , Osso Laura, Ribas-Mateos Natalia (eds.) Elgar Encyclopedia of Migration. New Mobilities and Artivism.

Salzbrunn M., Ellinghaus B. (2023), How do “migrant” and “world” music change local and national cultures? An insight from Cologne carnival, related antiracist networks and recent cultural politics in: dans Sievers Wiebke (eds.) Changing Cultures: Arts and cultural activities as agents and means of change in migration societies.

Salzbrunn M., von Weichs R., (2023), L’artivisme dans la bande dessinée, l’art mural et la street art au Cameroun. Figures de l’Art, dossier ‘L’activisme et la mondialisation de la scène de l’art (théorie, paradigme et circulations)’.Salzbrunn M., (2023),Une ressource de résistance ? Réflexions sur le carnavalesque à partir des carnavals anti-touristiques de Gênes et de Florence. In: Close Caroline, Istasse Manon, Maskens Maïté, Verlinden Elodie (eds.) Faire carnaval, faire politique ?
Salzbrunn M., (2023), Approaching the (alternative) Economies of Festive Events: Insights from official and independent carnivals in Nice and Viareggio. COMbART:Arte, artivismo e cidadania. Utopias e futuros imaginados.

Salzbrunn M., (2022), Un carnaval masqué ou la parodie de la parodie : Le carnaval alternatif de Cologne, Théâtre/Public.

Salzbrunn M., Von Weichs R., (2022), Entre engagement individuel et collectif Signature, art et activisme à Gênes et Yaoundé, Multitudes.

Salzbrunn M., (2021), Researching Artivism through the Event Approach. Epistemological and Methodological Reflections about Art and Activism, Connessioni remote.

Salzbrunn M., (2021), Researching and practicing ARTIVISM through field-crossing: an innovative method for collaborative research, Open Research Europe.

Salzbrunn M., Moretti F., (2020), Il carnevale tra limiti, trasgressioni, rinnovamenti e rivendicazioni. Resistenza festiva a Nizza, Marsiglia e Viareggio, LEA, Firenze University Press

Salzbrunn M., (2020), La caméra comme forme d’empowerment dans la mise en scène de soi. Retournement des stigmates sur la migration par la mode mise en images was published in the publication, Revue Française des Méthodes Visuelles

postsRead my posts